dinsdag 19 augustus 2008

Comomeer deel 1 - de heenreis

Vandaag - 14-8-2008 - zijn we op weg gegaan naar het Comomeer in Italie. we zijn in dit geval Herbert en ik. Na eerst 2,5 week een heerlijke vakantie te hebben gehad in Zeeland met alle jongens, zijn alle jongens vertrokken voor nog 2 weken naar Griekenland. Joris en Berend met hun mam en oma naar Rhodos en Yanniek en Rowan met hun pap en Heleen naar Corfu. Gelukkig hebben ze het alle4 heerlijk.

Maar dit Blog gaat over comomeer, dus daar schrijf ik verder over. Wij zijn rond 12.00 uur gaan rijden en - o heerlijk - de zon scheen, dus het dak kon open.

We hebben ca 5 uur gereden die dag met verschillende tussenstops. 1 daarvan was aan de Moezel....

Ongeveer 1 uur voor de grens naar Zwitserland zijn we gestopt en hebben een hotelletje gezocht met behulp van de tomtom en het boekje van johnjohn (onze buurman thuis). We kwamen terecht bij hotel De Engel, waar we zo'n beetje de enige gasten waren en dus in ons uppie in de prachtige gartentuin hebben gegegeten. Wel superhard bed, maar dat moet je allemaal overhebben op weg naar Italiƫ.

De volgende morgen stond onze ontbijttafel gedekt en konden we relaxed aan het 2e gedeelte van de reis beginnen.

Na wat gestres net voor de grens, laten we de tomtom zitten, of moet tie toch in het dashboard kastje zoals ons door diverse mensen is geadviseerd?
In Zwitserland kan je nl bekeurd worden als op je tomtom flispaallocaties staan. De tomtom kan zelfs in beslag worden genomen. Herbert wilde graag dat ding in het kastje, dus ik snel - alsof ik prof smokkelaar ben - de tomtom opgeboren incl. draadjes, houder enz. Toen we de chagerijnige douanier naderde kreeg ik prompt een visioen van Bram (de stem die op onze tomtom zit) die zegt op het moment dat het raampje omlaag gaat voor paspoortcontrole "u heeft uw bestemming bereikt". Maar gelukkig we mochten gewoon doorrijden pffff.

Tot het laatste moment getwijfeld of we de Gotharttunnel zouden nemen of over de pas zouden gaan. Omdat we alle tijd hebben hebben we voor de pas gekozen en onderweg prachtige uitzichten gezien.

Toen we Italie dan eindelijk binnen reden miezerde het behoorlijk. Hoe dichter we bij onze bestemming kwamen, hoe harder het ging regenen.... Eenmaal bij het hotel donderde en bliksemde het giga. Wat een tegenvaller. Het hotel zag er wel netjes en verzorgd uit, van de omgeving konden we echter niets zeggen. Kregen we ook nog een kamer zonder uitzicht, maar we zouden de dag erna een andere krijgen.
Gelukkig werd het eind van de middag droog en gingen we een stukje wandelen...berg af ging prima..... haha. Het meer is prachtig, maar het waaide nog wel errug hard.

Maar na een capucinno en een heerlijk italiaans ijsje in een echt italiaans koffietentje kregen we het beter naar ons zin.
's Avonds een diner in het hotel en we konden lekker gaan slapen...